alweer op de helft van mijn avontuur! - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van kyra berhitoe - WaarBenJij.nu alweer op de helft van mijn avontuur! - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van kyra berhitoe - WaarBenJij.nu

alweer op de helft van mijn avontuur!

Door: kyra berhitoe

Blijf op de hoogte en volg kyra

09 April 2014 | Zuid-Afrika, South Africa


Het is alweer een paar weken geleden dat Marije, Mirthe en ik van ons heerlijke weekje vakantie mochten gaan genieten. Na een paar weken gewerkt te hebben vonden wij dat het tijd was voor een weekje zon, zee, strand en avontuur. Eindelijk was het dan zo ver. Safari tocht, here we come!! Na 2,5 uur in het busje te hebben gezeten kwamen we aan op onze bestemming, Aquilla park. Hier zouden wij een nacht verblijven en de big 5 gaan spotten.

Na een welkoms drankje en een heerlijke lunch konden we ons huisje gaan bekijken. Wat een luxe !! Een tweepersoonsbed boven en beneden, een jacuzzi en een grote buiten douche. Zag mijn huis in Mbekweni er maar zo uit haha.

Rond vier uur werden we verwacht bij onze ranger en konden we in de safari auto stappen. Helaas was het die dag niet zo warm als verwacht en moesten we onze korte broek inruilen voor een lange broek en een dik vest. Leeuwen, zebra's, neushoorns, nijlpaarden en vele andere prachtige dieren kwamen op ons pad.

Na een rit van ongeveer 3 uur gingen we weer terug naar ons huisje en het avondeten. Natuurlijk hebben we 's avonds met z'n drietjes de jacuzzi getest en geloof het of niet uiteindelijk paste het prima :p!!

De volgende dag om 6 uur 's ochtends begon onze laatste tocht. Helaas, ook aan de leuke dingen komt een eind en werden we weer terug gebracht naar Kaapstad.
Een paar weken voor onze vakantie hadden we een guesthouse geboekt voor na de safari wat er onwijs mooi uitzag op internet..., maar wat een afgang was het toen we er aankwamen! Het huis zelf was beste mooi, maar we zaten gewoon naast een community wat er nog 10x erger uitzag als mbekweni, het plaatsje waar ik nu woon. Zonder eigen transport kon je helemaal nergens heen. Geen bus in de buurt te bekennen en veilig voelde we ons al helemaal niet.
Helaas hadden we al betaald, maar geen van ons wilde hier blijven en zijn binnen een uur weer vertrokken.
We zijn snel terug gegaan naar Kaapstad, Seapoint en hebben een heerlijk appartement geboekt.
Een paar daagjes genieten van de zon, het strand en we hebben wat marktjes bezocht want voor je het weet is de week alweer voorbij.

Zondag was het namelijk weer tijd om terug te keren. Het luxe leventje beviel ons wel, niemand had zin om terug te gaan...

Op dit moment ben ik alweer een paar weken druk bezig en ben wel weer gewend geraakt aan alles om me heen. Het gene waar ik nu erg naar uitkijk is de mei vakantie!! Dan komt mijn zus me opzoeken voor 10 dagen :D en ik ben nu al aan het kijken wat we allemaal kunnen gaan doen.
Shark diving, cape point, garden route, surfen, bungee jumping, sandboarding!?
ik heb er nu al zin in!!

Tot snel allemaal
Dikke kus en knuffel van mooi.

  • 09 April 2014 - 12:29

    Jezus:

    Wat leuk dat Jezus ook even langs komt hahaahah;) die dingen die je hebt opgeschreven klinken mij goed in dr oren G'tje... Ik heb er zin in!!!
    X

  • 10 April 2014 - 17:53

    Bossie:

    He Kyr,
    Wat een leuke avontuurtjes beleef je toch in het "arme" Zuid Afrika. Toch wel goed dat je dit soort uitstapjes samen met de andere twee meiden kunt doen. En binnenkort met die grote zus van je. Dat wordt vast en zeker flink lachen. Ik wacht met spanning de volgende aflevering af.
    Xxx Dikke kus.

    Bossie Berhitoe

  • 10 April 2014 - 17:56

    Henny:

    Ha Kyra,

    Zo te horen, vermaak je je prima daar in de wereld van Lion King. En 's avonds lekker bijkomen in een luxe jacuzzi! Die zul je wel missen in Mbekweni. Succes met de kidz daar. Heb je ze al een paar leuke salsa moves geleerd? Of valt dat niet onder gymles?

    Groetjes van Henny en ook van Ton


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kyra

Eindstage ALO #South-Africa!

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 2670

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: